ÚVOD_
Služby
O nas

Léčba sterilizace dle Mojžíšové

Rehabilitační pracovnice Ludmila Mojžíšová, dokázala dosud nemožné - svalovým cvičením odstranila některé druhy funkční sterility žen. „Pouhým“ uvolněním svalové spazmy (stahů) v oblasti páteře a pánevního dna.

Stoupenci této metody z řad zdravotnických pracovníků je prosazují jako „Metodu první volby.“ Nastanou-li potíže s otěhotněním, měla by se žena rozcvičit, srovnat si pánev, a pokud do roka až dvou neotěhotní, teprve potom by měla podstoupit hormonální a operativní vyšetření a léčbu. V praxi tomu bývá bohužel přesně naopak.

Nezbytná rovnováha
Stav pohybového aparátu a jeho kondice přímo souvisí s vnitřními orgány a jejich správnou funkcí. Nejčastější příčinou bolestí pohybového aparátu je muskulární dysbalance, tedy svalová nerovnováha. Čím je to způsobeno? Svaly příčně pruhované jsou dvojího typu – fázické, které vykonávají převážně pohyb a mají tendenci k ochabování, a svaly tonické, které drží naše tělo ve vzpřímeném stoji při chůzi nebo sedu a mají tendenci ke zkrácení. Naše statické zatížení převážně v sedu nechává některé svaly v kontrakci trvale, jiné nepotřebuje vůbec. Zjednodušeně řečeno tato nerovnováha způsobuje posuny kostí, tedy blokády, které se hlásí bolestí.

Pravidelná mobilizace
Stažením svalů dna pánevního dochází ke snížení metabolismu v malé pánvi a tím vznikají problémy gynekologického rázu, od nepravidelného menstruačního cyklu přes bolestivou menstruaci až k absenci menstruace. Kromě pravidelného mnohaměsíčního cvičení podstupuje pacienka během léčby opakovanou „mobilizaci“, tedy „zhybnění“ 1. – 7. žebra, jsou-li v derotaci, mobilizuje se křížokyčlobederní skloubení a bederní páteř. Součástí mobilizace je vyšetření pánevního dna per rektum.
V pořádku musí být pochopitelně i spermiogram partnera a i ten se dá pravidelným cvičením znatelně vylepšit.

Universální lék
K dalším trápením, která lze cvičením a mobilizacemi dle Mojžíšové ovlivnit, patří například funkční vertebrogenní obtíže, skoliosa u dětí mladších 15 let, artrózy kyčlí, opakované potraty, zácpa či pomočování u žen. Když se sestava s jemnými úpravami cvičí celou dobu těhotenství, usnadňuje porod a ovlivňuje jeho rychlý a zdárný průběh.

Důležité je, aby proces ozdravění metodou Mojžíšové prováděl zkušený fyzioterapeut.

O metodě Ludmily Mojžíšové informoval na jaře roku 1983 MUDr. Evžen Čech své kolegy na lékařské konferenci v Bratislavě. Dozvěděli se, co z dosavadních zkušeností a výsledků práce Ludmily Mojžíšové vyšlo najevo, totiž že v léčbě ženské neplodnosti existuje - vedle dosud obvyklých léčebných metod, tedy hormonální a operativní – také léčení rehabilitačním cvičením.
Komu může metoda Ludmily Mojžíšové pomoci

1. Skolióza či skoliotické držení těla
  2. Bolesti zad, krční páteře, hlavy, migrény
  3. Bolesti kyčlí, artróza kyčelního kloubu